czwartek, 15 września 2011

Skarb Kapitana Williama Kidda - Ruzicka Oldrich

,,Legendy o piratach głoszą, że przy zakopywaniu skarbu zawsze wybierali oni spośród siebie jednego nieszczęśnika, którego zabijali...''

,,Skarb kapitana Williama Kidda'' jest książką, która dostarczy nam wielu wspaniałych przygód, a po drodze będziemy rozwiązywali kilka zagadek, które okazują się trudne nawet dla piętnastolatki.. :) Przede wszystkim słowo ,,piraci'', kojarzą nam się ze skarbami, kolczykami, statkami, morzem i popularnym filmie ,,Piraci z Karaibów''. Przede wszystkim zagadki, wiele tajemnic i mnóstwo zabawy. To znajdziemy w tej niecodziennej książce. 

W 1701 roku oskarżono kapitana Williama Kidda o piractwo i stracono nad brzegiem Tamizy. Wydawałoby się, że to koniec całej przygody, która dopiero się zaczęła, jednak to dopiero początek.. Kidd powierzył swój sekret jednemu z najbardziej zaufanych ludzi na statku, przekazał mu wiadomość jak może dotrzeć do skarbu i co ma robić. Jednak Neda odszukali Ci, którzy chcą dostać złoto, którzy pragną być bogaci. Na dodatek wchodzą w momencie kiedy Ned wraz z wnuczkiem przeglądają mapę do skarbu.. Nie myślcie moi Drodzy, że to zwykła książka o skarbie, bo na jej kartkach znajdziecie wiele map, listów i łamigłówek, które będzie musieli rozwiązać. Sama wiem, że do łatwych nie należą, a ile sprawiają radości! :)

,,Skarb kapitana Williama Kidda'' jest ciekawą książką dla młodszych czytelników, ale uwierzcie nawet starszym spodoba się taka forma lektury. Możliwość przypomnienia sobie z dzieciństwa jak wymyślaliśmy sobie, że w ogródku zakopany jest skarb.. A przede wszystkim to rozwiązywanie zagadek, które sprawiło mi największą radość. Książka wydana jest w twardej oprawie, a wyjmujemy ją ze skrzyni papierowej, dzięki temu już na samym początku doświadczamy spotkania z rzeczami kojarzącymi się nam z piratami. Autor nie zanudza nas, non stop się coś dzieje. Problemy w dostaniu się na wyspę, skradanie się, śmierć albo wiele sprytnych ''numerków'', za sprawą wnuczka Neda.

Książkę polecam przede wszystkim młodszym czytelnikom, od 10 lat wzwyż. Lektura ta zabierze Was w niebezpieczny i zarazem niezwykły świat piratów, dzięki czemu poznacie jak naprawdę się oni zachowywali i jakimi byli nieukami. Zauważycie, że nauka jest potrzebna, przede wszystkim po takim jednym przypadku. Polecam!
Moja ocena 5/6
Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Stentor, za co dziękuję!

15 komentarzy:

  1. ha ha genialne:) jak tylko będę miała swój egzemplarz z ciekawości chyba przeczytam od razu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, takie książki kojarzą mi się z uroczymi latami młodości (no dobra, wczesnego dzieciństwa). Pięknie wydane, z mnóstwem bajerów... Ale teraz już chyba jestem na nie (niestety :() za duża

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł z tym oryginalnym wydaniem książki. Swego czasu lubiłam czytać o piratach, więc z chęcią mogę się cofnąć trochę do czasów dzieciństwa sięgając po tę pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że książka prezentuje się pięknie. :) Fajny pomysł na podarunek. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczna okładka! Fantastyczna zawartość! Nawet bez czytania recenzji mogłabym stwierdzić, że muszę tę książkę mieć :D Aczkolwiek z treści powieść wydaje się być ciekawa :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki i filmy o piratach! Miałam 12 lat i byłam chora, jak siostra poleciła mi "Wyspę skarbów". Teraz podobno powstaje jakiś serial o piratach, mam nadzieję, że fajny.

    OdpowiedzUsuń
  7. już dla samego wydania tej książki chętnie bym ją kupiła. dlaczego za mojego dzieciństwa nie było takich papierowych cudów.

    OdpowiedzUsuń
  8. wydanie jest świetne. :) dla samej przyjemności przewracania takich stron warto ją mieć.
    sama fabuła jednak jest chyba dla młodszych, niż ja czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skądś znam nazwisko tego kapitana, ale nie potrafię sobie przypomnieć skąd. Opis książki brzmi zachęcająco, więc na pewno po nią sięgnę ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. jaka ładna książka :) i nadawałaby się do następnego numeru @tramentu, który będę kiedyśtam tworzyć (tematyka wody, morza). jeśli wtedy pozwolisz, chętnie bym zamieściła twoją recenzję :) (http://www.publixo.com/atrament/0)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki raczej nie przeczytam, ale świetnie jest zrobiona.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że książka będzie świetnym prezentem dla mojego młodszego brata, a przy tym i ja skorzystam... Bo sama kiedyś w piratów oczywiście się bawiłam:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kto by pomyślał, że książka o piratach może być taka pouczająca xD Raczej nie dla mnie, ale pomysł na wydanie ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. kolmanka: Ciekawość. :P Książka jest bardzo ciekawa i moich domowników tak zauroczyła, że sami zaczęli ją przeglądać. xD

    Dusia: Oj tam, oj tam :p

    cyrysia: Polecam gorąco ;*

    Ewa: Też tak uważam. ;]

    Cinnamon: Musisz, oj musisz :D

    Marysia: O ja nie czytałam (jeszcze xD)

    Varia: No ja też się zastanawiam nad tym :l

    Dominika Anna: Niby tak, ale zagadki są trudne. Ja ich nie mogłam rozwiązać, hah ;d

    Gabrielle_: Ciszę się!

    bsz: (odpowiedź na blogu)

    AnnieK: Oprawa jest świetna i wszystko ;]

    Mery: Na prezent będzie idealną książką. ;p

    Nikki: :**

    OdpowiedzUsuń
  15. Uu.. chyba natrafiłam na coś ciekawego :) Może kiedyś się skuszę xD

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz pozostawić po sobie jakiś ślad - proszę przeczytaj post wyżej, żebyś wiedział/a przynajmniej, co komentujesz. =)