niedziela, 13 października 2013

Nowości i zapowiedzi {25}

NOWOŚĆ

Ocean na końcu drogi, Neil Gaiman
Premiera: 9 października 2013
MAG
„Ocean na końcu drogi” to książka o pamięci, magii i przetrwaniu, o potędze opowieści i mroku skrytym w każdym z nas, dzieło niezrównanej wyobraźni Neila Gaimana.
„Ocean na końcu drogi” to baśń, nadająca nowe ramy współczesnej fantasy: poruszająca, przerażająca i poetycka – czysta jak sen, delikatna jak skrzydełko motyla, niebezpieczna jak klinga w ciemności – owoc geniuszu narracyjnego Gaimana.
Dla naszego narratora wszystko zaczęło się czterdzieści lat temu, kiedy lokator, wynajmujący pokój u jego rodziców, ukradł im samochód i popełnił w nim samobójstwo, budząc tym czynem pradawne moce, które lepiej byłoby zostawić w spokoju. Pojawiają się mroczne stwory spoza naszego świata i nasz narrator potrzebuje wszystkich sił i sprytu, by nie stracić życia w obliczu pierwotnej grozy, zarówno tej przyczajonej w rodzinnym domu, jak i sił, które gromadzą się, by ją zniszczyć.
Pomocy może szukać wyłącznie u trzech kobiet z farmy na końcu drogi. Najmłodsza z nich twierdzi, że jej staw to ocean. Najstarsza pamięta Wielki Wybuch.

 Carrie, Stephen King
Premiera: 8 października 2013
Prószyński i S-ka
Carrie White jest inna niż jej rówieśnicy. Nie chodzi na prywatki, nie interesują się nią chłopcy, stanowi obiekt kpin i docinków. Matka – religijna fanatyczka – za wszelką cenę usiłuje uchronić ją przed grzechem. Pewnego razu Carrie się jednak buntuje i idzie na szkolny bal. Gdy tam pada ofiarą okrutnego żartu, rozpętuje się piekło… dziewczyna jest telekinetką o olbrzymiej mocy, której postanawia użyć, by zemścić się na prześladowcach. Ci, którzy ją dręczyli, gorzko tego pożałują.
„Carrie” to debiut Kinga. 18 października na ekrany polskich kin wejdzie nowa ekranizacja powieści, w rolę głównej bohaterki wcieliła się Chloë Grace Moretz, natomiast jej matkę zagrała Julianne Moore.
ZAPOWIEDZI

Łabędzi śpiew, Robert McCammon
Premiera: 16 października 2013
Papierowy Księżyc
W odpowiedzi na bezprecedensowo wrogi atak rząd decyduje się użyć broni atomowej. Ameryka, jaką znaliśmy, przestaje istnieć. Teraz wszyscy, od prezydenta USA po nowojorskich bezdomnych, będą walczyć o pozostanie przy życiu.
Na pustyni rządzonej przez strach i agresję, zaludnionej przez potwory i samozwańcze armie, każdy z tych, którzy przeżyli Apokalipsę, zostanie uczestnikiem ostatniej bitwy między dobrem a złem - bitwy która zadecyduje o losach ludzkości. Siostra, która w gruzach Manhattanu znajduje dziwny szklany artefakt, będący katalizatorem przemian… Joshua Hutchins, były zapaśnik, który chroni się przed opadem promieniotwórczym na stacji benzynowej w Nebrasce… I ona, dziewczynka obdarzona szczególnym darem, która wędruje wraz z Joshem do miasta w Missouri, gdzie zacznie uzdrawiać. Jednak przedwieczna moc, która zniszczyła Ziemię, wciąż zaciąga rekrutów do swej nieznużonej armii.
***
Nie znalazłam zbyt wielu ciekawych pozycji, które się ukazały w ostatnim czasie i które mają się ukazać. No, oprócz wznowienia Carrie - książkę czytałam kilka lat temu i na dniach przypomnę sobie jej treść, a później mam w planach pójść do kina na film na jej podstawie. :> Ocean na końcu drogi, brzmi ciekawie. A jak pamiętam pozycje tego autora warto czytać, więc może w końcu mi się uda. Ostatnia to zapowiedź i nie wiem do końca co o niej myśleć - przekonam się po przeczytaniu Waszych recenzji. :) Zwróciliście na coś uwagę? ^^

21 komentarzy:

  1. King <3 Trzeba wybrać się na wycieczkę do empiku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja koniecznie chciałabym przeczytać Gaimana, tak długo na niego czekałam!

    OdpowiedzUsuń
  3. "Carrie" czytałami polecam! Jestem ciekawa Gaimana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Łabędzi śpiew" to też godna uwagi książka, wierz mi. :) Tylko ukaże się ciut później niz było to zaplanowane. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, bo PK często przekłada premiery :D

      Usuń
  5. Gaiman ma do mnie wkrótce dotrzeć, książka już zamówiona. A jeśli chodzi o Carrie to niedługo wybieram się na film, mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że "Łabędzi śpiew" mógłby mi się podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Za książki Geimana muszę się w końcu zabrać, bo brzmią bardzo ciekawie. Co do "Carrie" to widziałam jedynie film, a ponowne wydanie książki związane jest pewnie z remakiem filmu, co do którego mam niestety złe przeczucia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chcę przeczytać "Carrie" a potem wybrać się do kina :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Chcęęęęęę! ._. Wszystkie mają taakie ładne okładki, że ojaaacie! :o

    Pozdrawiam,
    R

    OdpowiedzUsuń
  10. 'Ocean na końcu drogi' to dla mnie pozycja obowiązkowa. A co do 'Carrie; to chętnie przeczytam, a następnie szybko biegnę obejrzeć film z moją ulubioną aktorką młodego pokolenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Carrie" zamierzam sobie kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. MUSZĘ przeczytać "Carrie", zwłaszcza, że jestem na etapie totalnej fascynacji Kingiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurka, na wszystkie trzy czekam z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  14. „Ocean na końcu drogi” - szalenie mnie intryguje odkąd zobaczyłam okładkę. *.* A na „Carrie” mam ochotę, jak na razie czytałam tylko „Podpalaczkę” S. Kinga i choć rewelacji nie było to jednak mam ochotę na więcej!. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpalaczka mi się nie podobała, bo za bardzo kojarzyła mi się z Carrie. :] Sięgnij po jego inne książki, warto. ^^

      Usuń
  15. W sumie interesuje mnie jedynie "Łabędzi śpiew" :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekam na "Łabędzi śpiew" :D I w sumie Carrie też by mogła trafić w moje łapki.

    OdpowiedzUsuń
  17. "Carrie" ostatnio sobie przeczytałem, na nowość od Neila Gaimana mówię zdecydowane tak, a "Łabędzi śpiew" być może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz pozostawić po sobie jakiś ślad - proszę przeczytaj post wyżej, żebyś wiedział/a przynajmniej, co komentujesz. =)