sobota, 16 lutego 2013

Nowości i zapowiedzi {12}

NOWOŚCI
_____________________________________________________________
Lewa strona życia, Lisa Genova
Premiera: 15 lutego 2013
Papierowy Księżyc
Sarah Nickerson jest jedną z wielu pracujących, ambitnych mam z Welmont, bogatego przedmieścia Bostonu. Mieszka tam z mężem Bobem, wierną nianią i trójką dzieci – Lucy, Charliem i dziewięciomiesięcznym Linusem.
Wciąż w biegu, pomiędzy rekrutowaniem najlepszych i najbardziej błyskotliwych umysłów jako wiceprezes zasobów ludzkich w Berkley Consultings, odwożeniem dzieci na mecze, do żłobka i na lekcje pianina, przekonywaniem nauczycielki swojego syna, że dziecko prawdopodobnie nie ma zaburzeń uwagi i spieszeniem do domu na wspólną kolację, ta ambitna i zapracowana kobieta praktycznie nie ma czasu na głębszy oddech.
Jakimś cudem, niczym kontroler lotów, Sarah trzyma w ryzach każdą minutę swojego życia. Ale ten nadmuchany do granic możliwości balon musi kiedyś wybuchnąć. Pewnego pechowego dnia, Sarah jadąc do pracy rozmawia przez telefon i o sekundę za długo nie patrzy na drogę. W jednym momencie, wszystkie idealnie zgrane i zgodnie pracujące części mechanizmu zwanego życiem, zostają z hukiem zatrzymane.
Spowodowany wypadkiem uraz mózgu całkowicie wymazuje lewą stronę jej świata, i po raz pierwszy, Sarah pozwala na to żeby kontrolę przejęli jej bliscy, w tym od dawna nieobecna w jej życiu matka. Nie mogąc nawet porządnie umyć zębów, musi przemyśleć swoją przeszłość i zastanowić się nad niepewną przyszłością.
Teraz, kiedy siłą woli próbuje odzyskać niezależność i zdrowie, Sarah musi nauczyć się, że jej prawdziwe przeznaczenie, jej nowe, prawdziwe życie, może znajdować się daleko od świata sal konferencyjnych i projektów. Musi dostrzec, że szczęście i satysfakcja większa niż sukces zawodowy znajdują się w jej zasięgu, wystarczy tylko przez chwilę zwolnić tempo.
ZAPOWIEDZI
_____________________________________________________________
 Osaczenie, Kelly Armstrong
Premiera: 18 lutego 2013
Zysk i S-ka
Maya Dalaney czuła się zawsze związana z naturą. Lasy wokół domu są jej ukochanym schronieniem, a znamię w kształcie łapy, które ma na biodrze, jest jakby znakiem tego, dokąd przynależy. Ale wokół Salmon Creek, małego ośrodka badań medycznych, zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Młoda dziewczyna tajemniczo tonie pośrodku spokojnego jeziora. Koło domu Mai pojawiają się pumy i nie zamierzają się wynieść. Jej najlepszy przyjaciel, Daniel, zaczyna miewać dziwne uczucia w odniesieniu do niektórych ludzi i przedmiotów. Jedną z takich osób jest Rafa, nowy łobuziak w miasteczku. Jaką tajemnicę skrywa jego nagłe zainteresowanie Mayą…


 Kroniki Ellie, John Marsden
Premiera: 18 lutego 2013
Znak
Główna bohaterka serii Jutro powraca!
Wojna się skończyła, ale walka trwa nadal.
Liczyliśmy na spokój. Ale kiedy opadł bitewny kurz okazało się, że teraz o wiele trudniej rozpoznać, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem. Przekonałam się też na własnej skórze, że nasze czyny przynoszą czasem konsekwencje, których nie da się przewidzieć – i którym nie jesteśmy w stanie zapobiec…
Acha. Jest jeszcze Lee. Coś się między nami wydarzyło. Coś, co zmieniło mnie na zawsze…
Książki Johna Marsdena to fenomen. Powieści o grupie nastolatków, którzy walczą z tajemniczym wrogiem atakującym Australię otrzymały kilkadziesiąt nagród w Australii, Stanach Zjednoczonych, Szwecji i Niemczech. W USA znalazły się na liście najlepszych książek dla młodzieży, a w Szwecji na pierwszym miejscu na liście książek polecanych przez nastolatków. W Polsce również stały się bestsellerami.
Jeśli staniesz do walki, możesz wygrać albo przegrać. Jeśli nie będziesz walczyć, przegrasz na pewno.

 Sklepik z niespodzianką. Lidka, Katarzyna Michalak
Premiera: 20 lutego 2013
Nasza Księgarnia
Miasteczko Pogodna, które Bogusia pokochała od pierwszego wejrzenia, stało ciche i spokojne w promieniach przedpołudniowego słońca. Zegar na ratuszowej wieży wybijał kolejne kwadranse, kasztanowce w parku szumiały na wietrze od morza, a światło w kroplach fontanny tworzyło tęcze, którymi powinny zachwycać się maluchy. Zwykle o tej porze było ich w parku pełno. Nie dziś jednak. Bo chociaż tutaj, na rynku, panował leniwy letni spokój, parę przecznic dalej rozgrywał się dramat…
„Sklepik z Niespodzianką” to wciąż miejsce spotkań kręgu zaprzyjaźnionych kobiet: uroczej właścicielki Sklepiku – Bogusi, pięknej i humorzastej tap madl – Konstancji, energicznej femme fatale – Adeli, zagubionej pani weterynarz – Lidki, dobrej duszy miasteczka – Stasi. Jednak w małej nadmorskiej miejscowości nastał czas zmian. Lidka była uroczą, kochającą życie kobietą. Była. Niespełnione marzenie o dziecku, własnym, ukochanym maleństwie, zmienia wszystko. Z lekarki weterynarii, którą w Pogodnej lubiano i szanowano, ze wspaniałej przyjaciółki, na którą Bogusia, Adela i Stasia mogły liczyć, Lidka przeistacza się w godną pożałowania istotę, raniącą najbliższych. Co jeszcze poświęci, by zostać matką? Niespodziewane trudności pojawiają się także w życiu Bogusi i Adeli. Czy kobiety odnajdą w końcu szczęście i spokój? Czy los się do nich uśmiechnie?
Oprócz barwnych losów mieszkańców Pogodnej autorka gwarantuje wzruszenia, emocje, miłość i nienawiść. Poszukiwanie własnej drogi i własnego miejsca w życiu. Problemy zwyczajne i niezwyczajne. Małe radości i smutki…

 Wszędzie śnieg, Gregg Olsen
Premiera: 21 lutego 2013
Prószyński i S-ka
Hannah Griffin była dzieckiem, gdy na rodzinnej farmie doszło do tragedii. Wciąż pamięta blask płomieni odbijający się od świeżego śniegu i trupy, które znalazła policja – w tym ciało jej matki. Było to jedno z najbardziej makabrycznych miejsc zbrodni, jakie Ameryka widziała od dziesięcioleci, a mordercy nigdy nie znaleziono… Dwadzieścia lat później, gdy Hannah robi błyskotliwą karierę w laboratorium kryminalistycznym, przeszłość znów puka do jej drzwi. Tłumione do tej pory pytania domagają się odpowiedzi. Zabójca po latach pragnie wyrównać rachunki. Anonimowa wiadomość mrozi Hannah krew w żyłach: Dzwoniła Twoja matka…

 Circus Maximus, Damian Dibben
Premiera: 22 lutego 2013
Egmont
Strażnicy historii ponownie są w niebezpieczeństwie. Zasoby atomium, dzięki któremu mogą podróżować w czasie, jeszcze nigdy nie były tak niskie. Jake ma przenieść się do XVIII-wiecznej Szwecji, aby odebrać nową partię tej cennej substancji. Jednak to dopiero początek… Demoniczna Agata Zeldt planuje przejąć kontrolę nad legionami rzymskimi i zawładnąć całym starożytnym światem. Aby pokrzyżować jej plany strażnicy muszą przenieść się do 27 roku naszej ery, do pełnego przepychu Rzymu czasów cesarza Tyberiusza. Jednak Jake ma jeszcze jeden cel – odnaleźć swoją ukochaną Topaz..

***
*__* No to tak.. Jako, że wyszła już druga książka Lisy G., to postanowiłam że przeczytam w końcu jej Motyla, a dopiero tę (wiem że warto! :D). Kroniki Ellie mam zamiar jak tylko skończę serie Jutro, ale od roku stanęłam na tomie czwartym i nic z tym nie robię, więc trzeba się z tym też ruszyć. o.O  Powieść pani Michalak z pewnością kiedyś będę mieć i na pewno pokocham, ale nie teraz. :D Gregg Olsen się pojawił, bo czytałam wcześniej jego Zazdrość (dla młodzieży), a po tę pewnie już nie sięgnę, ale może Wy się skusicie? A Circusa Maximusa mam, ale pierwsza część muszę wysłuchać (tak Cassiel pierwszy raz będzie audiobooka słuchać, a nie nie pierwszy bo teraz mam Czarnego kota!), więc będą recenzje.

A teraz zmykam coś oglądać :)

23 komentarze:

  1. Dwie pierwsze książki bardzo mnie interesują i na pewno je przeczytam. :) "Osaczenie" to zupełnie inna książka Kelly Armstrong, prawda? Bo wiem, że ona napisała jeszcze jakąś serię (czy trylogię?), ale nie wiem, czy ta książka jest z nimi jakoś powiązana... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wcześniej szukałam coś o Osaczeniu i była jako oddzielna powieść. Serię jakąś tam ma, bo kojarzę ją po nazwisku :D

      Usuń
    2. To super, w takim razie na 100% przeczytam tę książkę. Cieszę się, że nie będę się musiała męczyć z poprzednimi częściami, bo to osobna powieść. :)

      Usuń
  2. Szczególnie ciekawa jestem "Lewej strony życia" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie ujęła powieść "Wszędzie śnieg". Trzeba będzie cierpliwie na nią poczekać, a potem oczywiście jak najszybciej przeczytać. ;]
    PS. Co oglądasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Kroniki Ellie" to dla mnie pozycja obowiązkowa. :3 A "Circum Maximus" już za mną. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Osaczenie" to tytuł na który czekam :D Uwielbiam książki tej Pani!

    OdpowiedzUsuń
  6. A, mnie jakoś nic nie zainteresowało :c

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej nie mogę się doczekać książki "Lewa strona życia". Czytałam "Motyla" pani Genovy i byłam zachwycona. Mam nadzieję, że i ta powieść mnie nie zawiedzie. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda na to, że nic dla mnie :) Nie, żebym bardzo ubolewała - sporo mam jeszcze do przeczytania i nie spieszy mi się z nabywaniem kolejnych tytułów;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, Kroniki Ellie to moje must-read!

    OdpowiedzUsuń
  10. "Wszędzie śnieg" jakoś na dniach powinien przyjść, więc to na pewno przeczytam, bo po opisie zapowiada się na dobry thriller (<3). Poza tym raczej nie będę się zabierać za nic z tej listy ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. O 'Lewej stronie życia' już słyszałam. Najbardziej zaintrygowała mnie ksiazka pt. wszędzie śnieg i bardzo chce ją zdobyć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaciekawiła mnie książka ,,Wszędzie śnieg'' i na nią będę ostrzyć pazurki:-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja czekam na Osaczona i drugi tom Strażnicy historii.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne tytuły się zapowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czekam na Strażników historii 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie muszę przeczytać "Lewą stronę życia" - zapowiada się życiowa, wzruszająca historia. Ciekawa jestem także " Osaczenia" - nie czytałam jeszcze nic spod pióra Armstrong, muszę więc kiedyś te braki nadrobić. "Wszędzie śnieg" też mnie intryguje- uwielbiam klimatyczne kryminały. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Najważniejszą książką dla mnie są "Kroniki Ellie" i to na nią czekam najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja chcę już "Circus Maximus"!

    OdpowiedzUsuń
  19. "Osaczonych" jestem nawet dość ciekawa :D A na "Lidzię" już z niecierpliwością zacieram ręce :D Codziennie wyglądam listonosza z paczuszką :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Z pewnością sięgnę po "Lewą stronę życia":)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:) Spieszę zapisać się do obserwujących;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz pozostawić po sobie jakiś ślad - proszę przeczytaj post wyżej, żebyś wiedział/a przynajmniej, co komentujesz. =)