niedziela, 31 sierpnia 2014

Bestia - Alex Flinn

„Piękna rzecz jest cenna, nieważne, ile kosztowała. Ci, którzy nie potrafią dostrzec w swoim życiu wartościowych rzeczy, nigdy nie będą szczęśliwi.”

Niby nie powinno się oceniać książek po okładce, a i tak większość ocenia. Tak samo jest z wyglądem ludzi - nie oszukujmy się, każdy z nas zwraca mniej więcej uwagę na to, kto jest jak ubrany i ogólnie jak wygląda. Niektórzy, zazwyczaj nastolatkowie, jednak czasami trochę przesadzają. I właśnie o takim postępowaniu, a bardziej o jego konsekwencjach w życiu jest książka Alex Flinn, inspirowana Piękną i Bestią.

Kyle Kingsbury był przystojny, miał pieniądze, dziewczynę - idealne życie. Teraz jednak jest bestią - nie wilkiem, niedźwiedziem czy innym zwierzęciem. Może chodzić na dwóch łapach, ma kły i pazury. Pewna wiedźma rzuciła na niego czar, ale podarowała mu dwa lata, w ciągu których może go zdjąć. Nie jest to łatwe, gdy nie przypomina się człowieka i gdy przyjaciele się od niego odwracają. W Bestii chłopak, który był Kylem opowie wam dlaczego stał się potworem i jak wyglądała jego walka z samym sobą.

Sięgając po tę książkę nie do końca wiedziałam czego się po niej spodziewać, ale kiedy zaczęłam ją czytać byłam zawiedziona po kilku pierwszych rozdziałach. Wiedziałam, że dużo osób uwielbia tę powieść i miałam nadzieję, że mnie również w jakiś sposób zachwyci. Ale nie zachwyciła. Doczytałam do 84 strony i zadawałam sobie pytanie, czy to ze mną jest coś nie tak czy z tą historią. Później była ponad 180 któraś, gdzie zaczęło był trochę ciekawiej, a dopiero około 200 strony wciągnęłam się w opowieść autorki.
Oprócz tego, że mnie trochę wynudziła, to miała trochę denerwujących bohaterów. Kyle'a, który później zmienił nie tylko imię, ale i siebie - jego myślenie i początkowe zachowanie było no cóż... idiotyczne i wyglądało to tak, jakby wiedźma zabierając mu piękno, zabrała przy okazji mózg. Później na szczęście zaczął przypominać normalnego chłopaka, którego nawet da się polubić, ale początkowy Kyle... NIE. Jego przyjaciele też zachowywali się dziwnie i ogólnie większa część tej książki była do granic możliwości absurdalna i nie potrafiłam się wczuć w tę historię. Była też przewidywalna, skończyła się dokładnie tak jak myślałam. Okej, jest inspirowana Piękną i Bestią, ale powinna zaskakiwać.

Przed 200 stroną zaczęłam lubić tę powieść. Czytanie jej nie było już nudne i denerwujące, a przyjemne. Alex Flinn pisze prosto i lekko i często nawiązuje w swojej książce do innych, znanych dzieł. Bardzo mi się to podobało, bo większości z nich nie czytałam, a w jakiś sposób poprzez postaci zachęciła mnie do tego, by po nie sięgnąć. Fajna jest również przemiana głównego bohatera, który zaczyna dostrzegać w życiu coś więcej niż tylko pieniądze i piękne rzeczy. Zaczyna rozumieć, że najważniejsze i najpiękniejsze kryje się w środku, a nie z zewnątrz.

Bestia to książka przeciętna, która rozkręca się dopiero w połowie. Gdybym miała przeczytać ją teraz od nowa, to nie zrobiłabym tego. Jest dużo lepszych powieści, po które warto sięgnąć, a ta niknie w tłumie. Bo nie wyróżnia się tak naprawdę niczym szczególnym - czyta się ją średnio dobrze (do połowy się ją raczej męczy), ma trochę dziwnych bohaterów i jest przewidywalna. I może uczucie, które musi się narodzić ma swój jakiś urok i przyjaźń, która rozkwita też została pokazana w ciekawy sposób, to jednak odradzam, jeśli nie lubicie romantycznych historii kończących się wiadomo jak.
Ocena 3+/6

10 komentarzy:

  1. Skoro przeciętna to ja raczej nie przeczytam, bo po co tracić na nią czas? Ale musze przyznac, że okładka jest naprawdę piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jest też film o takim tytule, no nie? Coś mi się tak kojarzy. Książka ma ładną okładkę, pasuje do tej powieści, niemniej jednak nie sądzę, bym miała czas sięgać po książki - jak piszesz - przeciętne. W końcu jest tyle pięknych historii do odkrycia! A zatem dzięki Twojej recenzji wiem, że na tę jedną nie warto marnować czasu - przypuszczalnie, gdyby nie Twój tekst, przechodząc obok niej w bibliotece, skusiłabym się bez wahania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest film i grają w nim Alex Pettyfer, Vanessa Hudgens, Mary-Kate Olsen. Nie oglądałam go i nie wiem nawet czy chcę, bo patrząc na zdjęcia z filmu tak hm - nie bardzo :) Okładka zachęca, fakt. Dużo osób uwielbia tę książkę, ale ja nie zauważyłam w niej nic wyjątkowego.

      Usuń
  3. Ooo! Szkoda, że książka nie spodobała ci się tak jak mi. Ja osobiście byłam zauroczona tą powieścią i samą historią i nie wiem w tej chwili, czy to kwestia tego, że czytałam ją gdy byłam młodsza, czy też tego, że jestem do szpiku przeładowana słodyczą, romantyczką ^^
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja też lubię romantyczne opowieści i tutaj było okej pod koniec, ale za bardzo przewidywalnie:)

      Usuń
  4. Dla mnie, denerwujący główny bohater przekreśla książkę. I tyle. Fajnie, że jednak później się zmienia na lepsze itp. itd., ale jednak prawie 200 stron nudnej lektury to dla mnie o wiele za dużo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam film na podstawie tej książki, więc raczej już po nią nie sięgnę. To dobrze, że nie mam aż tak bardzo czego żałować, skoro jest przeciętna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hmm... może nie jest najwyższych lotów (przynajmniej biorąc pod uwagę to co o niej piszesz, bo czytac okazji nie miałam) ale okładkę ma intrygującą ;) i na tyle na ile znam siebie to mogę potwierdzić, że gdybym widziała ją w księgarni to na pewno wzięłabym ją do ręki ;)
    recenzjeami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałam ją przeczytać dobre kilka lat temu, ale potem najzwyczajniej o niej zapomniałam. Teraz wciąż mi do niej niespieszno, ale kiedy wpadnie mi w ręce to na pewno przeczytam. Nie oczekuję zbyt wiele, ale od czasu do czasu lubię takie lekkie powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładka kusząca... co nie zmienia faktu, że raczej po nią nie sięgnę :/ Mam wiele innych, ciekawszych pozycji w kolejce.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz pozostawić po sobie jakiś ślad - proszę przeczytaj post wyżej, żebyś wiedział/a przynajmniej, co komentujesz. =)