czwartek, 13 października 2011

Ognista - Sophie Jordan

„Liczyłam na to, że go zobaczę... Że on tchnie we mnie życie, przypomni mi...mnie.”

Smoki ziejące ogniem, zawsze mnie fascynowały będąc małą dziewczynką. Przez jakiś czas tego tematu nie poruszałam w ogóle, do czasu gdy sięgnęłam po książkę Sophie Jordan, a mowa tu o ,,Ognistej''. Nie sądziłam, że aż tak mi się spodoba, chciałam ją czytać przez kilka dni, ale się nie udało.. Przeczytałam ją za jednym razem. :-)

Sophie Jordan dorastała  wśród wzgórz Teksasu, gdzie snuła fantazje o smokach, wojownikach i księżniczkach. Była nauczycielką języka angielskiego. Teraz jest bestsellerową autorką romansów historycznych. Obecnie pisze cykl o Jacindzie, do którego prawa zakupiło wiele światowych wydawnictw. Trwają prace nad adaptacją filmową Ognistej.

Jacinda jest dragonką, ognioziejką, jedyną w swoim stadzie od wielu lat. Jest wyjątkowa, przez co chcą ją mieć na własność. Ma wyjść za mąż za przyszłego alfę, urodzić wiele dzieci.. Czyż nie wiele kobiet o czymś takim marzy? Ona jest inna, nie chce być niczyją własnością, więc robi to czego nie powinna. Jedno nieprzemyślane wydarzenie, które wpłynie na dalsze losy bohaterki.. Zmienia postać w dzień, co jest zabronione i odnajdują ją myśliwi. Na dodatek nie jest sama, jest z nią przyjaciółka. Uciekając przez złymi ludźmi, chowa się w jaskini, gdzie znajdzie ją pewien przystojny chłopak. Czy ją wyda? Jak się zachowa w stosunku do niej? Jak potoczą się losy Jacindy? Oj, będzie się działo Kochani! :)

,,Ognista'' jest jedną z wielu książek, które ostatnio odnoszą największe sukcesy. Schemat:  tajemnica, zakazana miłość, ucieczka. Ile razy to już było! Mimo to, uważam że tę książkę warto przeczytać. Czyta się ją bardzo szybko, jest napisana barwnym językiem i nie ma czasu na nudę. Jeśli zaczniesz czytać, nie odłożysz jej dopóki nie skończysz.. Główna bohaterka, która robi swoje, czasami swoim zachowaniem może denerwować, ale po jakimś czasie jej pozytywne cechy górują nad tymi negatywnymi. Przystojny chłopak też jest, o imieniu Will. Nawet to kim tak naprawdę jest, nie powstrzymało mnie przed tym, żeby go nie lubić, aż żałuję, że nie chodzi do mojej szkoły. Byłam zła na Jacindę, przez to jak go traktowała. Końcówka mnie zaskoczyła i będę krzyczeć: ,,ja chcę jeszcze!''. Nie rozumiem jak mogła aktorka zakończyć tak powieść, tak nie można..

,,Ognistą'' powinni przeczytać wszyscy, którzy lubią książki o zakazanej miłości, tajemnicach itd. Miło spędzicie czas z tą pozycją, a ja sama z chęcią przekonam się czy wam również przypadła do gustu. Dziewczyna ziejąca ogniem, niespotykane. Ale w ,,Ognistej'' jest to możliwe!
Moja ocena 5,5/6 

31 komentarzy:

  1. zapowiada się ciekawie. Poszukam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O książce słyszałam jednak dopiero twoja recenzja w pełni mnie do niej przekonała ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją na liście i jak nadarzy się okazja, na pewno dam jej szansę:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. A dla mnie to mimo wszystko coś nowego, po tej pladze wampirów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mocny początek twej recenzji już przyprawił mnie o szybsze drżenie serca. Bardzo lubię czytać o zakazanej miłości, tajemnicach i ucieczkach. odnajduje tu już wiele pozytywów w twej opinii, dlatego chętnie poznam ,,Ognistą''.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niby kolejny romantyczny paranormal dla młodzieży, ale czuję jakiś pociąg... Moze to te smoki?

    OdpowiedzUsuń
  7. "Ognistą" mam zamiar przeczytać niebawem, czyli jak tylko wpadnie na półkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam tą książkę u siebie na półce, ale jakoś zabrać się za nią nie mogę, ciągle jakaś inna lektura wskakuje bez kolejki, a Ognista czeka i czeka...

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj odebrałam ją z poczty. Gdy uporam się z egzemplarzami recenzenckimi to na pewno przeczytam! Bo jak by inaczej?

    OdpowiedzUsuń
  10. obecnie dość sceptycznie podchodzę do tego typu pozycji, ale skoro tak gorąca zachwalasz, to przyjrzę się jej bliżej w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o tej książce, lecz nie wiedziałam, że może być aż tak interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie Ognista się bardzo podobała :) I nie jest taka do końca schematyczna - co, jak co, ale dragony dopiero się pojawiają.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też od jakiegoś czasu mam plan sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o książce, ale nie wiedziałam, że ma powstać ekranizacja :) Jestem zakochana w okładce, mam nadzieję, że treść jest równie dobra ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Kobieta-smok? No nieźle!! I chyba jestem na tak, zwłaszcza, że Ty się nie mogłaś od niej oderwać, to dobrze wróży.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekam aż sprowadzą mi ją do księgarni. Bardzo chcę się przekonać jaka dobra jest ta książka:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak na razie nie mam czasu na nią, ale jak będę miała chwilę wytchnienia to poszukam! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mery: Oj, zapowiada się :D Zakochasz się w Willu xD

    Gabrielle_: Miło ;]

    kasandra_85: Ja z chęcią zobaczę czy Tobie się podobała. :-)

    toska82: Wampiry są fajne! :]

    cyrysia: :-) Jeśli zaczniesz czytać, skończysz gdy przeczytasz ostatnią kropkę :D

    Dusia: Chyba tak. Mnie na początku jakoś do nich nie ciągnęło, ale.. Will :d

    Gosiarella: A ja z ogromną chęcią zobaczę twoją recenzję/ ocenę :-)

    Natula: Zabieraj się za Ognistą! xD

    Ola123: No właśnie? Ja już chcę drugą część, także wiesz ;d

    Varia: Przyglądaj się :p

    AnnieK: Teraz wiesz i do czytania jej zapraszam! :-p

    Rigittes: Mhm.

    Trindeth: Dragony tak, ale poza tym przypomina wiele innych książek, ale to mi nie przeszkodziło w wielbieniu jej ;dd

    Jarken: Szybciej, szybciej! :D

    giffin: Ekranizacji jestem bardzo ciekawa, a najbardziej tego jaki aktor będzie Willem, bo jak wezmą jakiegoś brzydkiego to się załamię. :D

    bsz: Miło mi :-)

    Larysa: A ja z checią zobaczę czy Tobie również się podobała. :-)

    Klaudia Karolina Klara: Cieszę się! :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam i się zakochałam ze zniecierpliwieniem czekam na kolejną część!

    OdpowiedzUsuń
  20. czytałam ją i ją pokochałam, jest jedyna w swoim rodzaju! Także z zniecierpliwieniem czekam na następną część :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka wydaje się ciekawa. Na pewno po nią sięgnę. Raczej nie spotkałam się z taką historią wcześniej, więc to będzie poznanie czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  22. no i szykuje się kolejny wydatek, bo po tej recenzji po prostu muszę zdobyć tę ksiazkę ;D

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam i także bardzo mi się spodobała :D Z chęcią sięgnę też po kolejne części :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Blueberry: Ja również :D

    ~Demismo: Jak wyżej ^^ :D

    lawendowa kraina: Polecam gorąco.

    dm1994: Miło :-)

    Tristezza: Ekhm. - Ja też :D

    OdpowiedzUsuń
  25. To ja koniecznie muszę przeczytać :) Już kiedyś miałam ją w planach, ale później jakoś zeszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zupełnie o niej zapomniałam; mam ją w planach już od dłuższego czasu. Dzięki za przypomnienie, bo bardzo chcę ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Książka niestety zupełnie nie dla mnie, ale to właśnie kocham w tych naszych recenzjach, że dają mi możliwość poznania opinii czytelników, którzy w literaturze poszukują czegoś zupełnie innego niż ja.
    A co do "Tristana i Izoldy:, to myślę, że zawsze warto poznać pozycje takie jak ta :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zapowiada się iście ogniście:) chętnie przeczytam, mam nadzieję, że się nie poparzę :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nikki: Polecam. :-) Teraz wiesz że już musisz koniecznie. :p

    MirandaKorner: Nie ma za co, miłego czytania. :*

    Ala: :-) Przeczytam jeśli będę miała okazję, chociaż wątpię że przypadnie mi do gustu, no ale warto próbować.

    Madlen: Jak nie wkurzysz głównej bohaterki, wyjdziesz z tego cała :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Niedługo będę miała możliwość ją przeczytać i już nie mogę się doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz pozostawić po sobie jakiś ślad - proszę przeczytaj post wyżej, żebyś wiedział/a przynajmniej, co komentujesz. =)