niedziela, 28 kwietnia 2013

Filmowo {13}

_____________________________________________________________
Uśpieni (1996)
Nowy Jork, lata 60. Czwórka przyjaciół - Lorenzo, Michael, John i Tommy to grupka okradająca drobnych sprzedawców. W wyniku niefortunnego wypadku z budką z hot-dogami, przyjaciele trafiają do poprawczaka. Tam ich życie zmienia się w piekło. Naczelnik więzienia oraz strażnicy poniżają psychicznie i wykorzystują seksualnie bohaterów aż do chwili zakończenia odsiadki. Po latach Tommy i John spotykają w barze ich oprawcę - naczelnika. Zabijają go z zimną krwią na oczach ludzi. Michael, który został prawnikiem, wraz z pomocą Lorenza - dziennikarza i znajomego księdza starają się nie dopuścić przyjaciół do skazania.
Do Uśpionych miałam dwa podejścia, a dopiero to drugie zakończyło się sukcesem. To nie przez to, że film jest nudny, ale przez to że trudno się go ogląda. Gdy przeczytacie opis, będziecie wiedzieć co mam na myśli. To obraz, w którym znajdziemy ważne dla każdego człowieka wartości, walkę z samym sobą i zło, które można znaleźć u osób, po których się tego nie spodziewamy. Uważam, że naprawdę warto dać mu szansę. Ponadto gra aktorska stoi na wysokim poziomie, zobaczycie tutaj aktorów takich jak: Robert De Niro, Brad Pitt, Kevin Bacon, Jason Patric.
Ocena 9/10
_____________________________________________________________

 Ted (2012)
Film opowiada historię 35-letniego mężczyzny. Pewnego dnia jego pluszowy przyjaciel z dzieciństwa ożywa. Miś nie okazuję się mimo wszystko przykładowym towarzyszem młodych lat. Do gustu przypadają mu dziewczyny, narkotyki, gry wideo i inne nieprzyzwoite rzeczy Miś 35-letniego Johna ożył i dorósł razem z właścicielem. Ma skłonność do picia alkoholu, zażywania narkotyków i prowadzenia bujnego życia towarzyskiego.
Film swojego czasu reklamowany dosłownie wszędzie i chyba nie ma osoby, która by go nie kojarzyła. Zwiastun zachęcał do obejrzenia, a właściwie bardziej miś, który z jednej strony jest czarujący, a z drugiej wulgarny. Spodziewałam się czegoś więcej, a roześmiałam się tylko kilka razy i były to sceny, które są (chyba) w zwiastunie. Niemniej jednak to nie tylko obraz, który nas bawi, ale również pokazuje prawdziwą przyjaźń, o którą czasami trzeba walczyć i miłość, która w tym może przeszkodzić. Na nudne popołudnia i dla zabicia czasu nada się idealnie.
Ocena 6/10
_____________________________________________________________ 

Jak upolować faceta (2012)
Adaptacja bestsellerowej powieści Janet Evanovich. 30-letnia Stephanie Plum (Katherine Heigl), to mieszkanka New Jersey, która została niedawno zwolniona z praca i jest świeżo po rozwodzie. Spłukana i zdesperowana, prosi swego kuzyna Vinniego (Patrick Fischler), by dał jej szanse zarobić szybką gotówkę jako łowca nagród. Jej pierwszym zadaniem jest wytropienie lokalnego policjanta Joe Morelli (Jason O'Mara), poszukiwanego za morderstwo. Okazuje się nim ten sam mężczyzna, który w szkole średniej złamał jej serce. Z pomocą przyjaciół i najlepszego łowcy w biznesie Rangera (Daniel Sunjata), Stephanie staje się twardym przeciwnikiem i uczy się jak nie wypaść z gry.
Do obejrzenia ekranizacji przekonały mnie recenzje książek, których wiedziałam że nie przeczytam, a chciałam zobaczyć o czym to jest. Miało być bardzo śmiesznie, a okazało się że praktycznie w ogóle nie jest. Film, gdy totalnie się nudzimy i nie mamy co ze sobą zrobić, trochę naiwny i mało realistyczny. 
Ocena 5/10
_____________________________________________________________ 

So undercover (2012)
Molly Morris (Miley Cyrus) - typowa nastolatka, która pracuje jako prywatny detektyw w zastępstwie swojego ojca (Mike O'Malley) aż do momentu, gdy on otrzymuje swoją pracę z powrotem. Molly otrzymuje ofertę pracy w FBI dzięki której zyskuje pieniądze, które stracił jej ojciec. Molly otrzymuje misję, podczas której musi ochronić córkę gangstera, Alex (Lauren McKnight), po tym jak staje się członkiem FBI. Jest ona zmuszona do bycia niewulgarną, kulturalną dziewczyną ze studenckiego koła zainteresowań.W siedzibie bractwa sióstr, Molly, pod pseudonimem Brooke Stonebridge, szuka wszelkich wskazówek i informacji o Alex. Poza pracą zakochuje się w Nicolasie.
Czyli durnych filmów ciąg dalszy. Miałam obejrzeć po raz -enty Ostatnią piosenkę, ale zdecydowałam się jednak na ten. W czasie szkoły tego typu filmy najczęściej oglądam i to przy nich najlepiej spędzam czas. -.- Więc jeśli chcecie pooglądać o niecodziennych przygodach nastolatki, to polecam! Można się pośmiać, podenerwować, pozazdrościć i zostać kilka razy zaskoczoną.
Ocena 6/10
_____________________________________________________________ 

Spadaj! (2006)
Komedia osadzona w świecie sportu, w której Jeff Bridges występuje jako trener gimnastyki. Missy Peregrym wciela się w postać zbuntowanej dziewczyny, która zbyt często znajduje się po złej stronie prawa. Zmuszona zostaje więc do wstąpienia w szeregi drużyny gimnastycznej, by w ściśle kontrolowanym świecie sportu zrobić porządek ze swoim buntowniczym zachowaniem.
Film polecała chyba Futbolowa u siebie, a z racji tej że nie miałam pomysłu co zobaczyć, zdecydowałam się na Spadaj!  Lubię obrazy taneczne, oraz takie w których gimnastyka pełni ważną rolę, czy inne sporty. Tutaj ogólnie było dość ciekawie, ale były momenty, które mnie niestety nudziły. Nadrabia jednak gra aktorska oraz poczucie humoru, które udziela się widzom oraz relacje nie tylko z przyjaciółmi, ale też z rodziną, które odbieramy jak prawdziwe.
Ocena 5/10
_____________________________________________________________

Na dniach mam w planach obejrzeć: Spotkania na krańcu świata, Samsarę, Barakę, Pluton, Przekręt, Babel.
Opisy filmów pochodzą ze strony: http://www.filmweb.pl/
Filmy oglądam na stronie http://zalukaj.tv -
_______________________________________________________

24 komentarze:

  1. O, a ja nawet wczoraj się zastanawiałam co mogłabym obejrzeć, a że nic mi do głowy nie przychodziło, to w efekcie nie obejrzałam żadnego filmu, nadrobiłam jedynie Supernatural. A tu widzę "Teda", którego mam w planach od bardzo dawna i choć niezupełnie kręcą mnie takie filmy, to na dniach na pewno go sobie obejrzę, dzięki za przypomnienie. ;) Ja ostatnio oglądałam "Niesamowitego Spider-Mana" - idealnie w mój gust, uwielbiam filmy o superbohaterach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio zaczęłam oglądać Supernatural, ale jestem dopiero na początku pierwszego sezonu. ''Ted'' jest specyficzny, ale polecam. Tego ostatniego nie oglądałam, w sumie nawet nie wiem czy ciekawią mnie filmy o superbohaterach bo takich nie oglądam i chyba powinnam zacząć. :)

      Usuń
  2. Muszę obejrzeć parę filmów. Ostatnio oglądałam "Straszny film 4" można się było pośmiać :)
    A tak nie na temat. Wczoraj przeczytałam "Miasto szkła" i mam jedno pytanie. Czyżby pseudonim Cassiel zawzięty jest właśnie z tej książki od noża Clary? Muszę przyznać, że bardzo mnie to ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O patrz. Właśnie nie, w sumie nawet nie pamiętam żeby nóż Clary tak się nazywał, ale dawno temu czytałam Miasto Szkła, więc nie dziwię się że nie pamiętam. :P Cassiel wzięłam od jakiejś bohaterki, ale nie wiem jakiej - szukałam jakiegoś, którego nikt nie ma i padło na Cassiel. :) Ale ciekawe z tym nożem :D

      Usuń
    2. Cassiel brzmi fajnie :) Czytając właśnie sobie skojarzyłam, że już gdzieś widziałam to imię. Rzeczywiście fajnie się złożyło :)

      Usuń
    3. A dzięki dzięki. :) Za jakiś czas przeczytam 2 i 3 część DA to zobaczę co z tym nożem bo w ogóle go nie pamiętam! :D

      Usuń
  3. Oglądałam "Teda" i "Spadaj!", a mam ochotę na "Jak upolować faceta".

    OdpowiedzUsuń
  4. Uśpieni to po prostu genialne kino i szczerze polecam książkę (historia jest oparta na faktach). Dla mnie 10/10 jeden z moich ulubionych z dzieciństwa.

    Jeśli chodzi o Teda, ma chwilami specyficzny humor. Plus już za sam pomysł, jest to po prostu coś innego. Coś nieszablonowego dla tych co lubią dobrą zabawę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Że jest oparty na faktach to wiem, bo pod koniec filmu albo na początku było to powiedziane. Książki nie znam, ale z chęcią kiedyś przeczytam. :)

      Usuń
  5. Różne filmy oglądasz. Od Sasa do Lasa;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie taki "Pluton" to nic specjalnego, męskie wojenne kino, (za) dużo strzelają itp...
    "Przekret" jest fajny, "Babel" też interesujący. Samsarę mam od dłuższego czasu, ale nie mogę jakoś obejrzeć, a "Spotkania na krańcu świata" to zdecydowanie mój typ ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, muszę się w końcu dorwać do "Teda", bo już dłuuuugo mam na niego ochotę :). Z pewnością skuszę się także na "So undercover", chociażby ze względu na Miley Cyrus, którą bardzo lubię. No a poza tym - jestem fanką takich lekkich, banalnych filmów ;D.

    OdpowiedzUsuń
  8. "So undercover" sobie może dziś obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tego widziałam tylko Teda, ale jakoś mnie nie pochłonął, tak jak innych, którzy mi go polecali :) Reszty nie znam niestety...

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic z tego nie oglądałam, niestety, ale chyba w tym tygodniu pośmieję się przy "Tedzie" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kojarzę chyba wszystkie filmy oprócz pierwszego. :) "Ted" i "Jak upolować faceta" nie przypadły mi do gustu. Pierwszy jakoś tak mnie zraził tym wulgarnym językiem i brakiem zabawnych scen (chociaż mój brat się śmiał - to chyba kwestia gustu), a przy "Jak upolować...", to praktycznie wydarzenia, które był zabawne w książce, w filmie wydawały się strasznie nierealistyczne i jeszcze mniej logiczne. xD

    a "So undercover", hmmm... Mailey Cyrus. xD No nie wiem, czy jednak się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Teda ogladałam i bardzo sympatyczna historia, usmialam sie po pachy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ,,Teda" i ,,Jak upolować faceta" widziałam. Przeciętne filmy, które można obejrzeć, gdy nie ma nic ciekawszego akurat do roboty.

    OdpowiedzUsuń
  14. Będę musiała w końcu obejrzeć Teda, bo mam ten film w planach od nie wiadomo kiedy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Uśpionych" mam na oku. Jeżeli natomiast jesteś głodna ciekawych filmów to polecam świetne "Moulin Rouge!" (o ile już go nie oglądałaś), co prawda to czysta rozrywka, ale za to w jakim stylu! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ted jest głupawy ale w sumie oglądało mi się go nawet nieźle. Pozostałych nie widziałem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Teda widziałam do połowy, jakoś mi się nie spodobało. Reszty nie widziałam także będę musiała nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Spadaj to jeden z moich ukochanych filmow, so undercover tez bardzo mi sie podobal bo zawsze lubilam Miley. Jak upolowac faceta pamietam nie obejrzalan do konca bo nudnawe a Ted to jedna wielka beczka smiechu ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. widziałam tylko "Teda" i mi osbiście BARDZO sie podobał :*

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz pozostawić po sobie jakiś ślad - proszę przeczytaj post wyżej, żebyś wiedział/a przynajmniej, co komentujesz. =)