niedziela, 28 kwietnia 2013

Nowości i zapowiedzi {19}

NOWOŚCI


*** 
Powrót bogini. Część 1, P.C.Cast
Premiera: 24 kwietnia 2013
Mira 
Shannon prowadzi szczęśliwe życie w mitycznym Partholonie. Wojna z Fomorianami skończyła się zwycięstwem, jej mąż, szaman ClanFintan, wrócił do domu. Poddani kochają ją i czczą jako wybrankę bogini Epony. Nic nie zapowiada nadciągającego niebezpieczeństwa… Pewnego dnia Shannon traci przytomność. Budzi się w realnym świecie, z którego tak łatwo zrezygnowała i od którego odwykła. Powrót do rzeczywistości okazuje się bardzo bolesny. Za Shannon trafiły tu też siły zła, gotowe zniszczyć wszystko, co jest jej drogie.
 Powrót bogini. Część 2, P.C.Cast
Premiera: 24 kwietnia 2013
Mira
Shannon z trudem odnajduje się w realnym świecie. Jest przerażona odkryciem, że tu jej miejsce zajęła Rhiannon, prawdziwe wcielenie bogini Epony. Okrutna Rhiannon z rozmysłem krzywdzi bliskich Shannon. Jest potężna, bo przyzywa na pomoc siły ciemności. Nie odczuwa wyrzutów sumienia, a czynienie zła sprawia jej przyjemność.
Shannon marzy o powrocie do mitycznego Partholonu, do kochanego męża i ludzi, którzy jej zaufali. Jednak najpierw musi stanąć do walki z Rhiannon i jej sojusznikami, by uratować ten świat przed zagładą…
 Zbawcy mórz, Adam Leszczyński
Premiera: 24 kwietnia 2013
Wielka Litera
Zbiór reportaży pokazujących przyczyny nieszczęść trawiących Afrykę.
Co łączy ryzykowne obyczaje seksualne rybaków znad Jeziora Wiktorii, zabijanie lesbijek w RPA i samobójczą pracę na giełdzie tytoniowej w Malawi? Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie o przyczyny afrykańskich nieszczęść, o których Europejczycy słyszą w telewizji. To także książka o tym, dlaczego zachodnie recepty na naprawienie Afryki odznaczają się często arogancją i poczuciem wyższości wobec Afrykanów – i dlaczego tak często nie działają.
ZAPOWIEDZI

*** 

Iskra, Amy Kathleen Ryan
Premiera: kwiecień 2013
Jaguar
Po desperackiej ucieczce z Nowego Horyzontu, Waverly wreszcie znalazła się na Empireum. Ale ukochany statek, jedyny dom, jaki kiedykolwiek miała, nie przypomina miejsca, które opuściła. Kieran zmienił się nie do poznania. Z następcy kapitana stał się fanatycznym religijnym przywódcą. Na Empireum trwa cicha, ale wyniszczająca wojna. Kieran kontra Seth. Waverly nie potrafi zaufać do końca żadnemu z nich. Wie, że sytuacja będzie pogarszać się z dnia na dzień, nim nie odbiją ostatnich ocalałych dorosłych członków załogi. Jak jednak tego dokonać?
Nieoczekiwanie Empireum wstrząsa potężna eksplozja. Podejrzenia od razu padają na Setha i spędzającą z nim wiele czasu Waverly. Na statku nie ma miejsca dla zdrajców. Seth i Waverly muszą odkryć sabotażystę, inaczej stracą wolność. Albo życie.
 ***  
Z małym poślizgiem... :)  Szczerze mówiąc w tym tygodniu nie ma nic aż tak ciekawego, co musiałabym wręcz mieć. Niemniej jednak osoby, które lubią twórczość P.C. Cast mogą zwrócić uwagę na dwie pierwsze książki, a jeśli podobał się Wam Blask - sięgnijcie po Iskrę (tylko nie wiem dokładnie kiedy będzie miała premierę). Dla mnie jednak najbardziej interesującą jest Zbawcy mórz. See you later!

12 komentarzy:

  1. W sumie żadna z tych książek mnie nie zainteresowała. Może to i dobrze? Przynajmniej portfel będzie pełny :D

    OdpowiedzUsuń
  2. "Iskra" niedługo do mnie przyjdzie! <3 Już nie mogę się doczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam wcześniej o "Zbawcy mórz", ale opis tej książki zaintrygował mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę nad tą serią od P.C. Cast :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na żadną z tych książek nie mam ochoty... "Blasku" jeszcze nie czytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Iskra brzmi świetnie, czegoś takiego jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie widzę tu nic dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Iskra jeszcze się nie pojawiła, a ja czekam na nią z utęksnieniem... Ach, szkoda, że do matury trzeba się uczyć :( Ale kilka chwil na książkę na pewno wyłuskam ^^
    Co do pani Cast to nie sięgnę po jej książki. Zmęczyła mnie seria Domu nocy, który też już porzuciałm...

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobnie jak ciebie, mnie też najbardziej interesuje "Zbawca mórz".

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki P.C. Cast mam na swojej półce. Tylko jakoś brak czasu, by się za nie zabrać...

    OdpowiedzUsuń
  11. Brak niestety pozycji dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz pozostawić po sobie jakiś ślad - proszę przeczytaj post wyżej, żebyś wiedział/a przynajmniej, co komentujesz. =)