niedziela, 18 listopada 2012

Nowości i zapowiedzi {3}

 NOWOŚCI
_____________________________________________________________
 Trafny wybór, J. K. Rowling
Premiera: 12 listopad 2012
Znak 
Barry nie żyje. Ta niespodziewana śmierć pogrąża Pagford w chaosie. Na jaw wychodzą tajemnice mieszkańców. Urocze miasteczko z brukowanym rynkiem i wiekowym opactwem już nigdy nie będzie takie jak dotąd.

Wybucha wojna bogatych z biednymi, nastolatków z rodzicami, wojna żon z mężami i nauczycieli z uczniami. Kto przejmie władzę po Barrym? Jak daleko się posunie w tym zaciekłym konflikcie?

Pełna czarnego humoru, błyskotliwa i prowokująca wielka powieść o małym miasteczku.

ZAPOWIEDZI
_____________________________________________________________
 Patrol, Ann Aguirre
Premiera: 20 listopad 2012
Amber
Dziewczyna urodzona w ciemności musiała uciekać z podziemnej enklawy – żeby przeżyć. Teraz przekona się, że na Powierzchni może stracić coś więcej, niż życie…
Świat Karo się zmienił, odkąd wraz z Cieniem wyszła na Powierzchnię. Tam na dole, w enklawie pośród podziemnych tuneli, była Łowczynią, doświadczoną, niebezpieczną wojowniczką. Dla mieszkańców osady, w której teraz znaleźli schronienie, jest zwykłą nastolatką i musi się uczyć szyć i gotować jak inne dziewczęta. Ona, która potrafi tylko walczyć… Ale nie to jest najgorsze. Cień – tajemniczy chłopak, z którym połączyło ją tak wiele podczas niebezpiecznej wędrówki – odsuwa się od niej coraz bardziej.
Samotna i nieszczęśliwa Karo zgłasza się do patrolu, który sprawdza, czy Dzicy – krwiożercze potwory polujące na ludzi – nie zagrażają pracującym na polach za murem enklawy. To było zawsze łatwe, rutynowe zadanie. Ale na górze, tak jak i na dole, wszystko się zmieniło. Dzicy stali się sprytniejsi. Obserwują. Czekają. I planują atak, którego ma nie przeżyć nikt w nowej enklawie Karo…

 Skrzydła gniewu, C. S. Friedman
Premiera: 20 listopad 2012
Prószyński i S-ka
Kontynuacja mrocznej historii świata, w którym magowie żywią się ludzkimi duszami.
Gniew Bogów to czarnoksięska bariera chroniąca ludzi przed powrotem demonów. Wzniesiono ją, gdy Duszożercy omal nie doprowadzili południowych krain na skraj wyniszczenia. Wtedy udało ich się odeprzeć.
Przez lata pamięć ludzi o tych wydarzeniach zatarła się, podobnie jak strach przed grozą czyhającą za Gniewem Bogów. Bariera zaczyna jednak kruszeć i nawet magowie z coraz większym lękiem spoglądają na północ.
Tymczasem Kamala, młoda kobieta, która ośmieliła się rzucić wyzwanie Magistrom, zmuszona jest uciekać przed ich gniewem na północ w sam środek niebezpieczeństwa.

Rodzina na pokaz, Kevin Wilson
Premiera: 22 listopad 2012
Prószyński i S-ka
Pełna ciętego humoru, niezwykle oryginalna i wzruszająca powieść o ludziach rozdartych między tym, co najbardziej kochają.

To, co państwo Fang nazywają sztuką, dla ich dzieci jest prawdziwym utrapieniem. Camille i Caleb uważają się za artystów. Tworzona przez nich „sztuka” okazała się jednak na tyle chaotyczna i nieprzewidywalna, że pozbawiła ich dzieci poczucia normalności i bezpieczeństwa. Annie i Buster od najmłodszych lat uczestniczyli w urągających zdrowemu rozsądkowi przedstawieniach. Szalone dzieciństwo sprawiło, że jako dorośli nie radzą sobie z życiem. Problemy zawodowe i osobiste zmuszają w końcu Annie i Bustera do powrotu pod rodzinny dach. Oboje zostają wciągnięci w przygotowania do finałowego, najbardziej spektakularnego ze wszystkich popisu Camille i Caleba. Artystyczne ambicje rodziców szybko doprowadzają do konfliktu. Fangowie wreszcie będą musieli zdecydować, co jest dla nich ważniejsze: rodzina czy sztuka.
_____________________________________________________________
Stwierdzam, iż jestem najbardziej nieogarniętą osobą na tym świecie w ostatnim czasie. Nie dodałam w czwartek postu, ok, nie mogłam bo nie było mnie w domu, no ale mogłam napisać go wcześniej i ustawić, żeby się sam opublikował. Ale po co. A dziś/wczoraj kilkanaście minut przed północą zorientowałam się, że czas na nowości/zapowiedzi. o.O Tak czy siak, z chęcią przeczytałam Trafny wybór, Rodzinę na pokaz i te dwie inne też, ale dopiero wtedy gdy ogarnę wcześniejsze tomy. ^^ A Wy co chcielibyście przeczytać?
 MIŁEJ NIEDZIELI ;) 

30 komentarzy:

  1. Ciekawią mnie dwie pierwsze zapowiedzi, ale także muszę najpierw ogarnąć się z poprzednimi Tomami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie interesuje ta druga, ale ja, podobnie jak poprzedniczka, mam mnóstwo książek do czytania, a jeszcze mniej czasu, żeby to wszystko przeczytać. Na razie musze odłożyć niestety przeglądanie premier.

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuję przeczytać Trafny wybór, dużo o tej książce słyszę:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. "Trafny wybór" koniecznie. Już mam na półce. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Trafny wybór" już do mnie leci i nie mogę się doczekać, aż to przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej intryguje mnie ,,Trafny wybór", ale patrząc na poprzednie komentarze to się nie wyróżniam.

    OdpowiedzUsuń
  8. "Trafny wybór" może być naprawdę trafnym wyborem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. "Skrzydła gniewu" brzmią kusząco ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Numer jeden i cztery są przeze mnie planowane :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Trafny wybór" już mam :) "Patrol" brzmi jak wiele wydawanych teraz książek dla młodzieży, ale i tak bym przeczytała;p Skrzydła gniewu muszę przeczytać bo bardzo podobał mi się poprzedni tom.

    OdpowiedzUsuń
  12. A mnie jakoś żadna z tych książek za bardzo nie ciągnie... Może się zdarzy, że którąś przeczytam, jednak jako must read tego nie traktuję;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dajcie mi 'trafny wybór" ! ^^ Z zapowiedzi przez ciebie opublikowanych, jakoś nic mnie nie zainteresowało :c

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam w sobotę w empiku, trzymałam w rękach "Trafny wybór", ale się rozmyśliłam. Przypomniałam sobie te wszystkie przeciętne recenzje na jej temat i stwierdziłam, że poczekam aż znajdzie się w bibliotece. Trochę szkoda mi było kasy. Ostatnio z nią u mnie nie za dobrze. Niedługo gwiazdka, trzeba oszczędzać. A nowa powieść J.K. Rowling kosztuje aż 39,90 zł w miękkiej oprawie, a twardej 49,90 zł.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę przyznać, że wszystkie książki na swój sposób mnie zainteresowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. O książce Rowling już słyszałam, a raczej widziałam dużo. Oczywiście lubimy czytać mnie poinformowało i podejrzewam, że teraz będę wiedziała o każdej książce znaku...Po za tym Patrol wydaje się być ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już wypatrzyłam sobie kilka książek:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie obowiązkową pozycją na pewno będzie Trafny wybór.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkie wymienione w tym poście pozycje wydają się być ciekawe, zatem myślę, że z chęcią sięgnęłabym po każdą z nich. Ale czy będzie to możliwe, to czas pokaże... :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Każdy z tytułów na swój sposób ciekawy. Poczekam na pierwsze recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam ochotę na "Trafny wybór" oraz "Rodzinę na pokaz".

    OdpowiedzUsuń
  22. Na "Trafny wybór" będę czekać aż trafi do biblioteki, a z drugą częścią "Enklawy" chyba dam sobie spokój, bo cz.1 jakoś mnie za bardzo nie przekonała.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj ta Rowling... Z każdego bloga na mnie patrzy i kusi. To chyba najbardziej wyczekiwana premiera roku! Chyba naprawdę zamówię ją sobie u mojego prywatnego "Mikołaja" ^^

    OdpowiedzUsuń
  24. Na razie bardzo mnie kusi Patrol, jestem ciekawa czy autorka poprawiła trochę swój warsztat przy kolejnej części :):)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chciałabym przeczytać Trafny wybór:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Trafny wybór, ale poza tym z tych ksiażek już nic xd i ogarnij się, a nie Cas, trza byc ogarniętym... a to na mnie narzekacie :P

    OdpowiedzUsuń
  27. hej, ja trochę nie na temat, ale mam propozycję, jeśli chcesz udoskonalić swojego bloga, fajnie byłoby gdybyś wrzuciła kategorie według których posegregowałabyś książki (wg gatunków: fantastyka, kryminał, romans itd.). blog byłby bardziej czytelny i łatwiej byłoby znaleźć interesujące recenzje. mam nadzieję, że chociaż rozważysz :) pozdrawiam -marta
    ps nowy szablon bardzo przypadł mi do gustu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Dzięki za propozycję. Jak będę dodawać inne elementy na bloga, dodam też tego typu kategorie. :]

      Usuń

Jeśli chcesz pozostawić po sobie jakiś ślad - proszę przeczytaj post wyżej, żebyś wiedział/a przynajmniej, co komentujesz. =)